JavaScript
Slide background
لنعمل معا…
لإلهام جيل قادم من القادة وصناع القرار

أنشئت (كلية البحرين التقنية) بوليتكنك البحرين بموجب مرسوم ملكي صادر عن حكومة مملكة البحرين تلبيةً لحاجة سوق العمل إلى قوى عاملة بحرينية مؤهلة مهنياً بالمهارات المطلوبة؛ وذلك لغرض دعم النمو والتنويع الإقتصاديين المتسارعين في المملكة. وتعد الكلية طلبتها من خلال برامج تعليمية مبتكرة ودمج ريادة الأعمال عبر المناهج الدراسيةبهدف تزويد سوق العمل بخريجين أكفاء وجاهزين مهنياً للعمل بروح المبادرة والتحدي في عالم الأعمال وما يصاحبها من تغييرات متسارعة.

كماتصمم البرامج والدورات – إلى جانب منهجية تعليمها – بالتعاون مع الشركات وقطاعات الأعمال والمعاهد التعليمية والتدريبية العالمية. وتتطلع الكلية إلى جذب أفضل الكفاءات والخبرات من الكوادر الأكاديمية والإدارية للعمل فيها لضمان تحقيق رسالتها ورؤيتها وأهدافها الإستراتيجية خلال المرحلة المقبلة.

ما مميزات العمل ببوليتكنك البحرين

هل أنت ناجح في عملك؟ هل لديك المبادرة لمساعدة الآخرين في الإرتقاء بمهاراتهم؟ هل تحب عملك ؟ هل تسعى جدياً بأن تكون متميزاً في إنجازاتك؟ هل تشعر بالمسؤولية والإلتزام تجاه ازدهار البحرين في المستقبل؟

إذا كانت إجاباتك على الأسئلة سالفة الذكر “بنعم”، يُرجى متابعة القراءة.

إن بوليتكنك البحرين مؤسسة تعليم عالٍ أنشئت بهدف سد الفجوة في سوق العمل نظرًا لقلة ذوي الكفاءة والحرفية بمجال العلوم التطبيقية. وفي ظل النمو المتسارع للإقتصاد البحريني وتنوع مجالاته، تستمر بوليتكنك البحرين في دعمها لإحتياجات قطاع الأعمال والصناعة والتجارة والهندسة وغيرها، عن طريق إعداد خريجين مزودين بالمهارات الفنية والمهنية لسوق العمل.

تحرص بوليتكنك البحرين على استقطاب ذوي الخبرة والكفاءة لشغل الوظائف الأكاديمية والإدارية. للإطلاع على فرص العمل المتاحة لدينا، يُرجى التكرم بزيارة موقع الوظائف الشاغرة.

تعد الكوادر الأكاديمية والإدارية جزءاً من العناصر الأساسية لنجاح بوليتكنك البحرين، حيث تتميز تلك الكوادر بالكفاءة والخبرة الفنية في مجال تخصصاتهم، كما يتمتعون بالمرونة والإبداع بأعلى مستوياتهما، ملتزمين بمبدأ التعايش والتعامل بين الأفراد.

كما تحرص الكلية على أن يكون أعضاء هيئة التدريس فيها من الأكفاء والمتميزين في مجالات تخصصاتهموممن يحرصون على الإرتقاء بمستوى خدماتهم تجاه الطلبة إلى أعلى المستويات، حريصين على إفادة كل من حولهم بخبراتهم العملية ومهاراتهم التقنية.

ويتلقى جميع أعضاء هيئة التدريس إثر إلتحاقم بالعمل في بوليتكنك البحرين برنامج تدريبيًّ مُحكم التنظيم لضمان تزويدهم بالمهارات التطبيقية لنقل خبراتهم المهنية والصناعية إلى الطلبة على اختلاف تخصصاتهم.

 

 

التدريب والتطوير

يتولى قسم التدريب والتطوير مسؤولية  تعزيز فعالية الأداء الوظيفي للموظفين لتمكينهم من تحقيق أقصى قدر من الإنتاجية والتميز في إطار مسئولياتهم الوظيفية وإحراز التطوير والإبداع  الوظيفيفي مجال العمل .وتكفل الكلية مبدأ المساواة في الفرص المتاحة للتطوير والتدريب لجميع موظفيها في بيئة تتسم بالإيجابية والتحدي. كما يسعى قسم التدريب والتطوير في المقام الأول والأخير إلى  دعم بوليتكنك البحرين في تحقيق رسالتها ورؤيتها وأهدافها الإستراتيجية التي أُنشئت من أجلها عن طريق تطوير قدرات ومهارات موظفيها بما يؤهلهم لقيادة وتسيير العملية التعليمية والإدارية في الكلية بفعالية.

Training-and-developmentأهداف قسم التدريب والتطوير:

  • إعداد الموظفين بالمهارات المهنية وتطوير قدراتهم الوظيفية.
  • توفير الفرص الوظيفية المناسبة للموظفينوالتناوب على شغل الوظائف..
  • زيادة القدرة الداخلية في إعداد برامج التدريب وتقديمها.

الأجواء في بوليتكنك البحرين

تسعى بوليتكنك البحرين – بما لديها من طاقم أكاديمي وإداري تم إنتقاء أعضائه بكل حرص ودقة – على نحو مستمر إلى تقديم الجودة المثالية في مجال التعليم؛ وذلك بإتباع منهجية التعليم المعروفة عالمياً والقائمة على مبدأ حل المشكلات، حيث يؤدي كل قسم من أقسام الكلية دوره الهام والفعال في دعم رسالة الكلية ورؤيتها وأهدافها الإستراتيجية.

للمزيد من المعلومات حول أجواء بوليتكنك البحرين، يرجى التكرم بزيارة الصفحة الرئيسية الحياة في االحرم الجامعي، بما فيها المرافق والمراكز. وفي حال رغبتكم في الإنضمام إلى أعضاء هيئة التدريس بالكلية، يُرجى التكرم بالإطلاع على المزيد من المعلومات حول البرامج.

إن بوليتكنك البحرين تستقطب أعضاء هيئة التدريس من ذوي الكفاءة والخبرة في مختلف الإنتماءات الثقافية والأكاديمية. للمزيد من المعلومات حول أعضاء هيئة التدريس، يُرجى التكرم بالإطلاع على ملفات الكادر الأكاديمي من خلال صفحة ملفات أعضاء هيئة التدريس الرئيسية.

الحياة في مملكة البحرين

Muay-Thai-Bahrain-Yokkao-Training-Center

تتميز مملكة البحرين بموقعها الإستراتيجي وسط الخليج العربي، وتتألف المملكة من 33 جزيرة، ولا يتجاوز عدد سكانها حوالي 1.3 مليون تقريبًا.

وللمملكة مكانة القلب النابض بين دول مجلس التعاون الخليجي، وتشارك في عضويتها للمجلس كل من الإمارات العربية المتحدة و المملكة العربية السعودية وسلطنة عمان ودولة قطر ودولة الكويت.

إن المنامة هي عاصمة مملكة البحرين وتقع في محافظة العاصمة، كما أن اللغة الرسمية للمملكة هي اللغة العربية، بينما تعتبر اللغة الإنجليزية هي اللغة الثانية بحكم انتشارها نسبةً إلى عدد المتحدثين بها.

لمزيد من المعلومات عن مجتمع المملكة ومعالمها، وأية معلومات قيمة عنها (أي الإقامة والسفر والتعليم والرعاية الصحية… وغير ذلك)، يرجى التكرم بزيارة الصفحة الرسمية لمملكة البحرين.

الوظائف الشاغرة

Faculty of Engineering, ICT and Web Media

Faculty of EDICT Area of Expertise Closing Date
ICT Tutor At least one of:

  • Information Security
  • Data Centre Management
  • Database Administration
  • iOS/Android programming
  • Fintech / Blockchain Development

The ideal candidate will have some or all of the following:

  • Masters qualification in a relevant field (PhD preferred)
  • Demonstrated experience with course development at tertiary level
  • At least 3 years industry experience
  • At least 5 years academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Demonstrated commitment to Student centred learning or Problem based learning methodologies.
  • Strong practical abilities.
27 September 2019
Web Media Tutor At least one of:

  • Web Design / Development
  • Website Scripting / Programming
  • HCI / Mobile Web Development
  • Social Media Management / Digital eMarketing
  • Strategic Web Communication
  • eCommerce / Entrepreneurship
  • Multimedia / Interactive Applications
  • Game Design / Development
  • 3D Modeling & Animation / Motion Graphics
  • Audio & Video Production / Post-Production

The ideal candidate will have some or all of the following:

  • Masters qualification in a relevant field (PhD preferred)
  • Demonstrated experience with course development at tertiary level
  • At least 3 years industry experience
  • At least 5 years academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Demonstrated commitment to Student centred learning or Problem based learning methodologies.
  • Strong practical abilities
27 September 2019
Mechanical Engineering Tutor At least one of:

  • Energy systems
  • Material Science
  • Automobile
  • Project management
  • Renewable resources of energy
  • Industrial design
  • Mechatronics
  • CNC
  • Robotics

The ideal candidate will have some or all of the following:

  • Masters qualification in a relevant field (PhD preferred)
  • Demonstrated experience with course development at tertiary level
  • At least 3 years industry experience
  • At least 5 years academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Demonstrated commitment to Student centred learning or Problem based learning methodologies.
  • Strong practical abilities.
27 September 2019
Electronics or Electrical Engineering Tutor At least one of:

  • PLC Programming (Hardware, Software)
  • Digital Devices
  • Instrumentation and Control Systems
  • Analogue and Digital Electronics Design
  • Electrical Machines and drives
  • Electrical Installations
  • Power systems

The ideal candidate will have some or all of the following:

  • Masters qualification in a relevant field (PhD preferred)
  • Demonstrated experience with course development at tertiary level
  • At least 3 years industry experience
  • At least 5 years academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Demonstrated commitment to Student centred learning or Problem based learning methodologies.
  • Strong practical abilities.
27 September 2019
Visual Design Tutor At least one of:

  • Graphic Design
  • Package Design,
  • Arabic and Western Typography, Type Design
  • 3D Modelling,
  • Animation
  • Advertising

The ideal candidate will have some or all of the following:

  • Masters qualification in a relevant field (PhD preferred)
  • At least 3 years industry experience – Industry experience as freelancer or graphic designer being essential
  • Demonstrated experience with course development at tertiary level
  • At least 5 years academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Demonstrated commitment to Student centred learning or Problem based learning methodologies.
  • Strong practical abilities.
27 September 2019

 

School of Foundation

Foundation Programme (pre-degree) English Tutor Qualifications Required/Desired:      

  • Bachelor’s degree with Post graduate teaching qualification essential (e.g. PGCE/CELTA/DELTA). Master’s degree desirable.
  • A minimum of 3 years English teaching experience at CEFR B1/B2 level.
  • Experience of teaching high school/young adults desirable.
  • Experience of teaching in a student centred learning environment e.g. task based/project based/problem based learning

Major Duties and Responsibilities:

  • Manage the teaching and learning situations in assigned programmes and courses
  • Design and produce teaching materials and participate in on-going curriculum development in collaboration with team members
  • Adapt and develop resources appropriate to the programmes
  • Set and mark student assignments, test papers, and internal examination papers
  • Develop theoretical and practical learning situations appropriate to curriculum documentation
  • Undertake learning support, mentoring and coaching of students
27 September 2019
Foundation Programme (pre-degree) Mathematics Tutor Qualifications Required/Desired:

  • Teaching qualification (PGCE/PGDE/or equivalent).  Postgraduate qualification (Masters preferable)
  • A minimum of 3 years Mathematics teaching experience at  Grades 10 – 12/GCSE/A-Level/tertiary
  • Experience of, or willingness to, teach in a student centred learning environment e.g. task based/project based/problem based learning

Major Duties and Responsibilities:

  • Manage the teaching and learning situations in assigned programmes and courses
  • Design and produce teaching materials and participate in on-going curriculum development in collaboration with team members
  • Adapt and develop resources appropriate to the programmes
  • Experience in the use of technology in teaching and learning of Mathematics
  • Set and mark student assignments, test papers, and internal examination papers
  • Develop theoretical and practical learning situations appropriate to curriculum documentation
  • Undertake learning support, mentoring and coaching of students
  • An understanding of student-centred pedagogical principles

Language:

  • Ability to communicate Mathematics concepts clearly and fluently in written/spoken English
27 September 2019

School of Business

Accounting  Tutor Financial Reporting, Financial Management, Management Accounting or Taxation:

  • Minimum 4 years relevant academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English
  • Masters qualification (PhD desirable) in accounting with a specialisation in financial reporting (IFRS), Financial Management, Management Accounting or Taxation
  • Experience with course development in accounting at tertiary level
  • At least 2 years industry experience with a focus in either financial reporting (IFRS), Financial Management, Management Accounting or Taxation
  • ACA, ACCA, CIMA, CPA or equivalent professional qualification highly desirable
27 September 2019
Human Resource Management  Tutor Resourcing & Managing Talent, Performance Management, Rewards Management, Learning & Talent Development and Strategic HRM:

  • Masters level qualification with a specialisation in an HR field
  • A minimum of 4 years of relevant academic experience in a tertiary institution with primary delivery in English with demonstrated ability in delivering HRM specialisation courses including Rewards and Compensation Management, Performance Management, Career Planning, Resourcing and Managing Talent, Learning & Talent Development and Strategic HRM
  • Experience with course development in HRM at tertiary level
  • At least 2 years industry experience with a focus on the following areas: Recruitment, Management of Rewards, Performance Management, International HR Practices and Bahrain Labour Law
  • CIPD or equivalent professional qualification are desirable
27 September 2019
Marketing  Tutor  (Advertising and Marketing Communications)
  • Masters level qualification with a specialisation in a marketing related field.
  • A minimum of 4 years relevant academic experience with primary delivery in English and have demonstrated the ability to contribute to high quality teaching in one of the major marketing specialisms, including advertising, consumer behaviour and marketing communications
  • At least 2 years relevant marketing industry / creative media industry experience
  • Experience of adobe Photoshop and Illustrator for advertising is desirable
  • Professional marketing qualifications and certifications are desirable
27 September 2019
Marketing  Tutor  (Digital Marketing)
  • Masters level qualification with a specialisation in a marketing related field.
  • A minimum of 4 years relevant academic experience with primary delivery in English and have demonstrated the ability to contribute to high quality teaching in one of the major marketing specialisms, including marketing analytics, digital marketing, consumer behaviour, consumer psychology, and big data.
  • At least 2 years relevant marketing industry experience
  • Experience of a variety of digital marketing applications and software is desirable.
  • Professional marketing qualifications and certifications are desirable.
27 September 2019
Business Law Tutor
  • Masters level qualification in Law preferred (Bachelor level qualifications will be considered in partnership with industry experience within a business operating environment). This role is not related to the teaching of students that will graduate in law. The courses delivered are to assist Graduates of Business based qualifications (Accounting, Banking, Finance, Human Resources, Logistics, Management, Marketing) with developing an understanding of how the law interfaces with daily business activities.
  • A minimum of 4 years relevant academic experience with primary delivery in English and have demonstrated the ability to contribute to high quality teaching is desirable. If Candidates do not have this experience training and support is provided.

At least 2 years relevant experience of working as a legal expert in a business operating environment is desirable also.

27 September 2019
Finance Tutor
  • Masters qualification in finance (preferred PhD) with a specialization in Finance
  • Minimum 2 years academic experience with primary delivery in English
  • Experience with course  development in finance at tertiary level
  • At least 2 years industry experience with a focus on Economics and Finance
27 September 2019

School of International Logistics and Maritime

Maritime Tutor Applicants must fit with the requirements below:

  • A degree qualification (Master’s level preferred) with a Maritime specialisation (non-engineering).
  • Maritime industry experience and/or professional qualification/award highly desirable.
  • All applicants must be prepared to undergo onsite courses in adult education.
27 September 2019
Aviation Tutor Tutor Applicants must fit with the requirements below:

  • A degree qualification (Master’s level preferred) with an Aviation specialisation (non-engineering).
  • Aviation industry experience and/or an industry based professional qualification/award highly desirable.
  • All applicants must be prepared to undergo onsite courses in adult education.
27 September 2019
Transport Security  Tutor Applicants must fit with the requirements below:

  • A degree qualification (Master’s level preferred) with a Transport/Security specialisation.
  • Transport and Security industry experience and/or an industry based professional qualification/award highly desirable.
  • All applicants must be prepared to undergo onsite courses in adult education.
27 September 2019
Supply Chain Management   Tutor Applicants must fit with the requirements below:

  • A degree qualification (Master’s level preferred) with a Supply Chain Management specialisation.
  • Supply Chain Management industry experience and/or an industry based professional qualification/award highly desirable.
  • All applicants must be prepared to undergo onsite courses in adult education.
27 September 2019
Transport and Logistics Tutor Applicants must fit with the requirements below:

  • A degree qualification (Master’s level preferred) that could be adapted to teach on a transport and logistics based programme (E.g. Geography, Transport Law, Public Transport, Transport Modelling, Transport Simulation etc.).
  • Experience in transport and logistics education development in a tertiary setting would be preferred but not essential.
  • - All applicants must be prepared to undergo onsite courses in adult education.
27 September 2019

If you believe you have the relevant qualifications, experience and fluent English writing and speaking skills, please forward your CV and a covering letter, stating the position and area of

expertise in the email subject line to:  recruitment@polytechnic.bh

Applications close:  27 September 2019, 4pm.

Celebrating 10 Years

اخر الأخبار والأحداث

صفحات ذات صلة

اعلانات هامة

Building-8_9d07063d31f9276cc2bb2c3e5a6123d0
التسجيل للفصل الدراسي الاول من العام الأكاديمي 2019-2020 معلومات عن تسجيل المقررات للفصل الدراسي الثاني وبدء الدراسة بتاريخ 15 سبتمبر ...
قراءة المزيد
Building-8_9d07063d31f9276cc2bb2c3e5a6123d01-770x512
يسر بوليتكنك البحرين أن تعلن عن نتائج طلبات التحاق الطلبة الجدد للسنة الأكاديمي 1920/2020م. للاطلاع على نتيجة طلب الالتحاق، يرجى ...
قراءة المزيد
Event Photo
هذا الإعلان يخص الخريجين فقط. مبروك التخرج. نأمل حضورك حفل التخرج المقرر يوم الأربعاء الموافق 20 مارس 2019 (صباحًا). يجب على الخريجين ...
قراءة المزيد
Building-8_9d07063d31f9276cc2bb2c3e5a6123d0
تسجيل المقررات للفصل الدراسي الثاني من العام الاكاديمي 2018-2019 نتطلع لقدومكم للفصل الدراسي الثاني من العام الاكاديمي عند بدأ الدراسة ...
قراءة المزيد
Building-8_9d07063d31f9276cc2bb2c3e5a6123d0
ستعلن النتائج يوم الخميس الموافق 7 فبراير 2019على برنامج الخدمة الذاتية SSB اعلان النتائج الدراسية للفصل الدراسي الاول من العام ...
قراءة المزيد

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann
x